A mai napon érdekes levelet kaptam egy apukától, aki jelenvolt a május 28-30-án Budapesten (Pasaréten és a Városmajorban) megrendezett U12-es leány bajnokság döntőjén.

Itt szeretnék annyi korrekciót megjelelölni, hogy tudomásom szerint, az esemény rendezője nem a Vasas-Csata, vagy a BSE csapatai voltak, hanem maga az Országos Szövetség.

Az alábbiakban az apuka levele olvasható a döntővel kapcsolatban:

 

Budapest u 12-es női országos döntő. Leírnám egy-két sorban az általam tapasztaltakat.

Rólam csak annyit ,hogy mint a Nick nevemről kiderül, egy apuka vagyok, aki végig nézte és élte a döntő három napját. Igyekszem  tárgyilagos lenni illetve csak olyan információt közölni, amiben 100% biztos vagyok illetve megtapasztaltam. Ahol csak feltevéseim vannak, azt ott közlöm.

Mint érdekelt apuka már jóval előtte (2-3 héttel) elkezdtem rendszeresen nézni a honlapokat, hogy mi lesz a sorsolás, kikkel játszunk stb… Semmit se találtam még a MKSZ hivatalos honlapján se. Az már külön érdekesség, hogy van olyan terület ahol még egyetlen –egy !!!!  Selejtező eredmény sincs feltüntetve pedig már több mint egy hónapja vége van az utolsó fordulónak is. és a mai napig 2010-06-01-irunk most  sincs pótolva. Ejnye.

http://hunbasket.webpont.com/utanpotlas/?nat=hunu12&year=x0910

 

Kerestem invitáló , néző csalogató írásokat de nem találtam. Sebaj kis dolgokon ne akadjunk ki, hisz úgy látszik nem akarjuk népszerűsíteni a kosárlabdát van dögivel gyerek. Nem akarunk nézőket  csábítani a rendezvényekre legyen jó kis belterjes ez a bajnokság is.

Csoportbeosztások: Azt mindenki tudta,hogy két-három csapat kiemelkedik a mezőnyből és a Csipet Csata abszolút esélyes a győzelemre. De azt már a csoportbeosztáskor lehetett látni,hogy valami miatt érdekesen alakult a csoportrendezés, (nem sorsolás) mert már többeknek féltünk, hogy a  Csata Szellemeknek a döntőbe jutását  igen megkönnyítették.

Nem azt kifogásolom,hogy  kiemeltek csapatokat,  sőt szerintem ez így jól is van, csak az A és C jelű csoportok sokkal erősebb volt, (többek véleménye pl. sok edzőé  is ez volt) és így volt lehetősége a kis Csatának döntőbe kerülni. de ez hogy is volt az később.

Péntek, kezdés két helyszínen . A Vasas terem csodálatos minden igényt kielégítő. A BSE nos mit is írjak róla … először is nem hiszem ,hogy tehetnek a  telepet körüljáró orrfacsaró bűzről ez szerintem valami kanális hiba lehet . Nem tehetnek a terem kissé lepukkant állapotáról se ez is (sajnos) egy adottság. De az, hogy a kezdés előtt halmokban áll a kosz , az öltözök, kritikán aluliak amellett nem lehet elmenni szó nélkül. Az meg kicsit lustaságra és nemtörődömségre utal, hogy még arra se vették a fáradságot,hogy felmossák a küzdőteret. Mindegy, sebaj, itt vagyunk a döntőn ez a lényeg. Keresem ,hol lehet a tájékoztató füzet ahol leírnak minden  információt, ki hol játszik, egy két köszöntő a gyerekeknek,hogy idáig eljutottak és milyen fontosak a jövőnk zálogai  stb.. jók az ilyen füzetek ,hogy  legyen mit olvasni a szünetekben illetve lesz mit hazavinni a gyerekeknek emlékbe. Semmi…..nincs ilyen !!!!!  Legalábbis itt nincs, mert eddig mindenhol volt ilyen kis brossura,,,,, nincs hát nincs. Mindegy csak kezdődjön  a bajnokság .A bírók munkájához nem kívánok itt hozzá szólni (nem az én tisztem) de szerintem  nem voltak nagy tévedések , „csak „ a szokásos hibákat ejtették meg,  de nem fújtak se jobbra se balra. Hogy a  bírók és a titkárok  három nap alatt egy pohár vizet se kaptak a rendezvény szervezőjétől  az viszont úgy gondolom ,hogy igen piti dolog. az lenne a minimum ,ha már eljönnek egy gyerekbajnokságra fújni és dolgozni, akkor legalább tiszteljék meg Őket,hogy kaptak egy pohár vizet és egy-két pogácsát  naponta. Mondom ezt úgy, hogy tudom, kapnak munkájukért pénzt, de szerintem ez a minimum.  Az orvosi jelenlétet meg kell dicsérni, sajnos volt dolga bőven, és  igen lelkiismeretesen és jól végezte a feladatát. Többször voltak esések - mindenki nagyon akart és hát a képességek se volt egyformák- ezért is hiányoltam, hogy nem volt egy olyan ember, aki az esések után maradó izzadság foltokat feltörülje, ez így nagyon baleset veszélyes volt!! Nos, elment az első nap, Jöjjön a szombat. Mennek a meccsek ki-ki milyen vérmérséklettel éli meg, egész jó meccsek láttunk izgalmasak voltak a párharcok. Persze a Vasas terem most is szép a BSE most is felmosatlan, nincs víz se pogácsa a bíróknak , se felmosó ember,ma se…… A nap  végén kis izgalom a gyerekeknek, büntető és 3-3 elleni  játék. Erre a célra ki lett nyomtatva egy papír minden edzőnek ahol le volt írva a program, azaz mi mikor lesz és az alján volt egy másik sorban, hogy  21 órakor állófogadás.  Elkezdődik a büntető dobó verseny a  amit igen látványosra sikerült,  de a játék és a szervezés hibái csak majd másnap derültek ki J J  J .    Este kilenckor az álló fogadásra összesen kettő azaz kettő csapat edzője ment el, de ne azt gondoljuk ,hogy a rendező ,hazai csapat edzője  volna az!!!!  Azaz 12 csapatból összesen kettő csapat gondolta, hogy a meghívásnak eleget kell tenni!!!!!!!! Utólag derült ki, hogy az állófogadásról csak a fenn említett papírból volt tudomásuk, senki nem szólt nekik erről a programról (ez nem egy ellenőrzött hír csak ezt mondták az edzők). No, mindegy lássuk milyen is az ilyenkor szokásos  Országos U12-es lány döntő  állófogadása rendező módra. Aki volt már a Vasas Csarnokban azt tudja, hogy kb. 15-18 lépcső vezet fel. Nos, itt a két edző csapata (most  az ,hogy kinek az edzője az írás szempontjából  teljesen lényegtelen) találkoztak a rendezővel, akivel igen tartalmasan elbeszélgettek - hogy miről azt fedje jótékony homály J J - és végülis ennyi volt az állófogadás!!!!!!! Lehet, hogy a többiek már tudtak valamit, és ezért nem akartak a csapatuk mellől elmenni egy a lépcsőn való nem a kosárlabdáról szóló beszélgetésen rész venni. De azt még most sem tudom felfogni, hogy  mi lett volna ,ha mind a 12 csapat eljött- csapatonként 2 fő, azaz 24 ember!!- erre az állófogadásra, akkor lehet .hogy ott kint álltak  a lépcsőn  és beszélgettek volna??????????????? Hát végül is állófogadás volt vagy mi a szösz???? Én ezt kicsit pitinek tartom, hogy arra se méltatták a megjelenő edzőket, akik a pihenő idejüket szánták rá, hogy egy pohár vízzel és egy-két pogácsával (már megint ez J ) megkínálják. Vendéglátás………….  Mkosz módra. Piti.

Nos, eljött a vasárnap. Meccsek mentek szépen csendben ill egyet emelnék ki a Kecskemét és a kis Csata meccset. Az első napon a Kecskemét NAGYON megverte a Csata Szellemeket, 62-31volt az eredmény, de ez teljesen reális is volt hisz erősebbek, nagyobbak és gyorsabbak voltak a Kecskeméti lányok. Na de vasárnap egy igen szoros eredmény született: azaz  44-43 a Csata javára!!!!!!!!!!!!!!  Hogy lehet, hogy előtte még 31 pont a különbség és most meg  ……………………. ha kicsit belenézünk a statisztikába ,akkor láthatunk egy érdekes momentumot kb. 40 fault a Kecskemétnek és kb. 10 a Kis Csatának!!!!!!!!!!! (ez most nem pontos információ ,nem láttam a jegyzőkönyvet, de megközelítőleg pontos )  hogy ez mit is jelent ????  Mindenki szűrje le. Most gyorsan hozzá  is teszem, NEM a kis lányokra kell haragudni , hisz Ők csak játszanak és küzdenek . Ez így is van rendjén, csak azok a fránya felnőttek ne lennének a képbe .  Mindegy vége lett a bajnokságnak  , teljesen megérdemelten  nyert a  Csipet Csata. A díjkiosztó általában egy  a bajnokság végének a csúcsa. Bada Lajos bácsi, mint talpig úriember kiöltözve szépen megadva a tiszteletet (minden gyermekhez volt egy kedves szava) hisz Országos döntőről van szó vagy mi a szösz, de a szpíkerünk úgy nézett ki mellette pólóban és rövid!! Nadrágban, hogy előrevetítette a ténykedését.  Lássuk mi is lehetett még. Lányok bevonulnak, szól a zene, a szülök  és a kosaras kis lányok meghatódnak hisz nem mindenki juthat el egy Országos döntőre. Eredményhirdetést  sorolják a csapatokat ,a lányok felállnak és mindenki megtapsolja Őket,  és gondoltuk ki hívják a csapatokat ,és kapnak valami emléket pl. pólót - ezt mindenhol így szokott lenni- és kapnak egy díszoklevelet, amit majd ki tesznek  majd  otthon faliújságra és büszkén mutatják majd, pár év múlva az utánunk  jövőknek lám-lám ha sokat edzel  te is  megismerheted ezt a csodát amit úgy hívnak  Országos U12-es lány döntő.  Nos, sokan már sejtik, se póló se oklevél (ára kis tételben 40-45 forint) se egy kulcstartó amit haza vihet  az itt döntőben játszó 10-12 éves kislány (piti , nem is tudom hányadik) egy szó mint száz  a negyedik –tizenkettedik helyezettek  úgy mentek haza,hogy semmilyen tárgyi bizonyítékot se tudnának felmutatni,hogy itt jártak………….

 Nos, azt gondoltuk ,hogy ezzel vége a hibáknak de most jön még a java.  A csapatok U 11-es érmeket kaptak, azaz a hátulján az volt bele gravírozva…. Ekkor már mindenki csak nevetett.  Különdíjak kezdik kiosztani, ami elfogy a vége előtt.. Jahh  bocsi rossz díjakat  adtunk ki kérjük, a gyerekeket jöjjenek vissza, mert nem ez az övéké ,gyors díj csere.

Már sírunk. Büntető dobóverseny kihirdetése.  36 kislány versenyzett,  akik szintén nem kaptak semmit  pl. oklevél mint tudjuk kis tételben 40-45 forint. De még a döntőbe bejutott legjobb hat gyermek se kapott oklevelet. Nem baj csak túl legyünk már  rajta . Ekkor derül ki,hogy  hibáztak tegnap mert két harmadik  helyezett van  mert elfelejtették a szétlövést megcsinálni. Sírunk –röhögünk, felváltva  Nem baj a két harmadik helyezett kislány a plakettet  felváltva őrzi majd , ámbár megígérték nekik,hogy  kapnak  majd mind a ketten. Itt már elkezdtük sajnálni a rendezőt, mert ennyit hibázni nem lehet……  Nem baj a műsor folytatódik, 3-3 elleni eredmény hirdetés, szpíkerünk  felállítja  a gyerekeket  a szülök, megtapsolják Őket, Lajos bácsi díjat oszt és dicsér.  Igen ám de az öregnek még nem rossz a szeme, valami neki nem stimmel … Azt hiszi ,hogy Ö hibázott és gyorsan korrigálni akar. Vissza hívja az II. és az I. helyezetteket, mert azt gondolja,,hogy elcserélhette a kupákat  rosszat adhatott az első helyezetnek, mert   Ők a III. helyezett  plakettet kapták meg . Nem, nem  Lajos bácsi hibázott –na, ki vajon- a Bajának akik nem voltak a záró ünnepségen( és ekkor már szerintem  Solt körül járhattak már)  oda adta véletlenül az I.- helyezettnek járó díjat.    Nem sírunk nem nevetünk, de már nem is sajnáljuk a rendezőt.  Ja  a 3-3 verseny lévén 3+1 játékost kellett nevezni. Így a díjat mindenhol négy kislány kapja, azaz egy kis plakettet  fognak körbeadni majd otthon (ismét jó ötlet lett volna az oklevél  mint tudjuk 40-45 forint kis tételben).

 

Összegzés : A gyerekek jó meccseket játszottak, A Vasas Csata vitán felül nyert  , a többi eredményt nem tisztem minősíteni nem is fogom.  A rendezés nos, nem is tudom mit írjak róla inkább csak azt, hogy nem lehet mindenki született rendező, de akkor kikérem  mások véleményét vagy/és  segítségét vagy merítsen ötleteket az előző kupákból ahol kicsit nagyobb odafigyeléssel nagyobb szívvel és lélekkel,(Példa Kecskemét OSB döntő)   még nagyobb élményt adott volna a gyerekeknek , nem szólva az igen kis költségű szóró ajándékokról amivel egy életre szóló tárgyi élményt ad sok-sok 10-12 éves kislánynak, nekik még ezek fontosnak tűnhetnek.

 Gyorsan felejtsük el az egészet, maradjon meg csak a jó az emlékünkben.

Egy nem síró- nem nevető apuka ki sajnálja a gyerekeket, és edzőiket.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kosarlabda-szerintem.blog.hu/api/trackback/id/tr892047992

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

panyikaneni 2010.06.02. 08:48:43

Idézet az MKOSZ honlapról: "Az utánpótlás nevelés minden sportág életében az egyik legfontosabb feladat, nincs ez másképpen a kosárlabda sportág berkeiben sem". TÉNYLEG?????
Egyébként a főoldal hírei között továbbra sem szerepel egy szó sem az U12 lány bajnokságról....

deeep 2010.06.02. 09:07:17

Volt olyan "All Star" kislány, akitől azonnal visszakérték a kupát, hogy a következő kiszólítottnak is jusson. :-)

Csabcsi 2010.06.02. 10:13:22

Meg kell mondjam van igazsága a bloggernek.
A Kosárlabda Szövetség (KSZ) "kitett" magaért és olyan igazi budget fapados döntöt varázsolt.
Szégyen, hogy nem sül ki a szemetek ott fennt a KSZ-ben!
Vannak olyan filléres kiadások, ami még Albániában is bevállalnak (brossúra, oklevél, megfelelö ruházat, stb)
Ennyi gyereket "megbántani" büntetlenül nem lehet! Vért kíván! Felelösöket megnevezni!

A pasaréti termet péntek reggel tökéletesen kitakarították és olyan állapotba hozták, ahogy illik.
Kedves BSE, ha kiadod bérbe a termet, mégha olyan jó bérlöd is van mint a KSZ, akkor minimun felnyaljátok a termet!

Sorsolás: Évek óta az "irányított" sorsolás a divat, két legesélyesebb külön ágon + a rendezö régió második csapata, valami szebb csoportba.
Lehet ez ellen vitatkozni vagy jobbat kitalálni, de egy biztos: ha hozol minden meccset, akkor te vagy a bajnok.

Ami a kis Csatát illeti (és itt a saját véleményem írom):
Sejthetöen egy kecskeméti szülö bloggolt, de én (Csipet Csatás szülö) más állásponton vagyok.
3 éve járok országos döntökre, de tudomásul kell venni: más a csoportmeccs és más a kieséses szakasz és az éremmeccsek.
A szombati és vasárnapi meccsek sokkal szorosabbak voltak, pl: a Szellemek Csata egy ponttal kapott ki a Soprontól a döntöbe jutásért ÉS egy szülö sem okolta a körülményeket az egypontos vereségért!
Itt már nemcsak a kosárlabda tudás számít: küzdés, pszihés tényezök, szerencse, koncentráció, stressztürö képesség, ÁLLÓKÉPESSÉG
Nagyon jó kis csapat ez a Kecskemét (még talán a Sopronnál is, játszhatnánk többször is felkészülés gyanánt)
Valószinüleg rendes bajnokin 10-böl 8-szor simán nyerne a Kecskemét, de ott és akkor... az más (szerintem).

Egy Csipet Csatás szülö

egy apuka 2010.06.02. 10:31:36

@Csabcsi: Hello nem nem Kecskemétes szülö vagyok.Én nem okolok senkit a Szellemes gyözelemért pláne nem a gyerekeket. De azért érdekes a faultok aránya. Nem is erre akartam kihegyezni az egészet.arra kell összpontositani,hogy ilyen szégyenletes rendezés ne legyen még 1x.
Ja Gratulálok a Csipetnek amint irtam vitán felül nyert.

panyikaneni 2010.06.02. 12:39:23

Lehet, hogy az MKOSZ-ben olvasa valaki ezt a blogot?? Ugyanis délelőtt kitettek a főoldalra egy Bajnokok Tornája, U11,U12 alpontot.
Szép, szép, de sajnos nem teszi jóvá a tényleg szánalmas szervezést!

panyikaneni 2010.06.02. 12:40:15

Az olvassa persze két s-sel értendő :-) :-)

Csabcsi 2010.06.02. 12:52:49

Van meg 1 ilyen is:
u12.gportal.hu/

De hogy ennek ki gazdaja, azt nemtom...

egy apuka 2010.06.02. 15:20:11

ez is kicsit ciki nincs már befejezve nincs rajta a vasárnapi képek.... és nincs rajta a vasárnapi dobot kosarak se...... csinálták mig csinálták és ezt is félbehagyták, pedig szerintem ez még jól is indult......

romafan 2010.06.02. 16:11:39

@egy apuka: Tavaly Sopronban a Kenguru kupa döntőjében a Csata játszott a Darazsakkal.Félidőben 17-4 volt a faultok aránya a Soproni lányok "javára".A helyzet a második félidőben sem javult sokat,ennek ellenére a döntőt a Csata nyerte.A 99-es lányok egész egyszerűen megérdemelték ezt a győzelmet ,mint ahogyan a Sopron ellen is győzelmet érdemeltek volna mert lelkesebben és tulajdonképpen jobban is játszottak elenfelüknél.A selejtezők során is folyamatosan szorongatták pl.a Százhalombatta csapatát és 98-as fiú csapatokat győztek le rendszeresen.Valószínűleg nem a reális erőviszonyokat tükrözte volna egy házidöntő de az ilyen tornák nem is minden esetben a legjobb csapatoknak kedveznek ,sokszor elég egy jól sikerült formaidőzítés vagy egyszerűen csak mentálisan van ott jobban egy csapat.(pl.Görög EB győzelem futballban,stb.)A szervezés kétség kívül hagyott kívánni valót maga után de nem tűnt ilyen tragikusnak a dolog.Az én lányom jó szívvel emlékszik vissza rá,pedig az Ő különdíját is elcserélték elsőre..Szerintem Ők ezt másként élik meg ,mint mi felnőttek.

százhalom 2010.06.02. 20:10:52

Mi is ott voltunk és jól éreztük magukat, zavart sok minden de nem figyeltünk rá. A szezon legrosszabb 3 napját produkáluk.Viszont halkan jegyzem meg, Minket (Százhalombatta) soha nem vert meg a Csata Szellemek 2x játszottunk velük 1x Török kupa 1x Bp-i selejtezö.

figyelem 2010.06.03. 00:55:20

Csak annyit fűznék hozzá, én sem értettem hogy a kecskeméti lányok mért faultolnak oda huszadgyára is az elvetődve dobó törékeny kis Szellem játékosokra,akiket ezzel megannyiszor büntetőhöz juttatak!Tény viszont, hogy a végjátékban a csatás kislány bedobta mindkét büntetőt,míg ugyanabban a percben a kecskeméti játékos mindkettőt elhibázta, ahogy a megannyi ziccerüket is a döntő percekben.

figyelem 2010.06.03. 00:57:00

A százhalombattai megjegyzésre pedig annyit:

Soproni Darazsak - Százhalombatta: 70:24
Soproni Darazsak - Csata Szellemek: 44:43

Csabcsi 2010.06.03. 01:14:42

Nincs két egyforma meccs, tehát ez az összehasonlítás sántíthat...
Mindenesetre a kisvasasba becstlakozik még két 99-es (mindkettö különdíjas) Csipet Csatás, amivel gyengébbek nem lesznek és úgy megyünk Sopronba kenguruzni.
Szóval folyt köv. :-)

Csatától egy szülő 2010.06.03. 01:23:56

Nem reklamáltunk mikor a Szellemek egy ponttal kaptak ki a Sopron csapatától, pedig a Sopron rengeteg kosarat szerzett lépéshibával...
Azt viszont nagyon sajnálom,hogy egy így küzdő, szívüket, lelküket kitevő csapattól, mint a Szellemek gárdája,ennyien sajnálják a győzelmet.
Azt pedig kimondottan szomorúnak tartom, hogy felnőtt emberek szurkolnak ellenük pusztán unszinpátiából(anélkül,hogy érintettek lettek volna)és 11 éves kislányok büntető dobásánál fütyülnek,fújjognak!

egy apuka 2010.06.03. 08:19:28

ha úgy érzitek,hogy a Szellemes lányok ellen szolt az írásom akkor elnézést kérek mindenkitől de legjobban a Szellemes kislányoktól. Nem ellenük irányul és nem is volt a szándékom, hogy szapuljam Őket ,szerintem még nagyobb tettekre lesznek képesek mint a Csipet alakulat. Az meg, hogy fújoztak a felnőttek a lányok dobásai között nagyon primitívnek tartom.
romafannak : ha ez így volt mint írod- és miért kételkednék a szavadban hisz Te ott voltál én nem-akkor ez mélyen elszomorít ,hisz megint a felnőttek akartak játszani a gyerekek helyet.
A rendezésről: Én nem fogom telesírni a párnámat mert nem volt kulcstartó, vagy/és programfüzet, csak gondold bele Magadat a kaposvári, bajai, szegedi stb.. kislányok helyzetébe akinek igen nagy dolog,hogy ide eljutottak . Lehet ,hogy Nekik ez soha többet nem adatik meg mert lemorzsolódik ,vagy nincs olyan profi egyesülete mint a Csatának(mert Ők valóban profin csinálják) és többet nem kvalifikálja magát ilyen helyre. Nálunk kicsit nyugatabbra, sőt északabbra még a V-dik helyezett is kap érmet, nem értettem miért. Nos azért ,hogy ne menjen el a kedve és sokáig bent maradjon a körforgásban amit úgy hívunk UTÁNPOTLÁS. Hisz mimnél több a gyerek annál könnyebb jobbakat kihalászni.
Akkor lehet verni a mellünk,hogy ilyen sok gyerek sportol és milyen sok a kis vidéki utánpótlás műhely A kecskeméti meccset csak példaként hoztam fel mert mint írtam nem voltak nagy tévedések és jobbra vagy balra fújások (azt meg már megszoktuk, szerintem mindenki,hogy a lépéseket sokszor igencsak liberálisan fújják). Még egyszer elnézést kérek ha úgy érzi valamelyik érintett csapat ,hogy az írásom ellene szólt én inkább csak az éles kontrasztot akartam megmutatni ami volt az OSB- és itt. Nem hiszem, hogy sokkal több pénzből gazdálkodtak, sőt. De ott jutott szóróanyagra, pólóra (láttam a Csatás kislányokon, hétvégén is azt horda valamelyikük) és ez mint mondtam és állítom is nem pénz,hanem kis lelkiismeret és odafigyelés semmi más. Ne csak beszéljenek róla,hogy milyen fontosak meg kellenek stb… hanem mikor lehet mutassák ki. Most itt volt a lehetőség és ez lett belőle. Mind 1 ez volt elmúlt el kell felejteni a rosszat és jöhet egy jobb..
Csabcsi: nektek meg szurkolok, ügyesek vagytok. szerintem igen nagy fölénnyel nyeritek meg a kupát.
és a nemtörődömségre egy adalék: már 4 napja vége a kupának és még mindig nincs befejezve a honlap….

a nemzet csótánya 2010.06.03. 12:53:31

Kedves Blogoló!

Mint írod, nem a Csata Szellemek ellen szánod dolgozatodat. Ennek ellenére ezt írod:

"De azt már a csoportbeosztáskor lehetett látni,hogy valami miatt érdekesen alakult a csoportrendezés, (nem sorsolás) mert már többeknek féltünk, hogy a Csata Szellemeknek a döntőbe jutását igen megkönnyítették.

Nem azt kifogásolom,hogy kiemeltek csapatokat, sőt szerintem ez így jól is van, csak az A és C jelű csoportok sokkal erősebb volt, (többek véleménye pl. sok edzőé is ez volt) és így volt lehetősége a kis Csatának döntőbe kerülni. de ez hogy is volt az később."

Nos ez azon túl, hogy meglehetősen elfogult vélemény, történetesen tételesen is cáfolható.

1. Az általad gyengének tartott D csoportból két csapat is (Kecskemét, Csata Szellemek) a legjobb négy közé került.

2. A D csoport 3. helyezettje, a Baja a csoport harmadikak versenyében (az asló ágon)a második helyen végzett.

3. Bizonyára elkerülte a figyelmedet a keresztjáték, melyben a "gyenge" D csoport 2. helyezettje az "erős" C csoport elsőjével játszott, s jutott tovább.

Ez ugyebár logikailag cáfolja azt a rosszindulatú feltételezésedet, miszerint előre manipulálták a sorsolást.

Továbbá, mint írod a személyi hibák aránya 40:10, de nem tudod pontosan. Viszont ha nem tudod, hogyan hivatkozhatsz ilyen adatra?

egy apuka 2010.06.03. 18:11:07

Na akkor még 1x . Nem nem a csata szellemek kislányai ellen indult és nem is annak szántam-tom írásomat mint írtam csak felsoroltam az általam és körülöttem lévők gondolatait. Ahol nem voltam 100% biztos a dolgomban ott jeleztem is Pl. Írod Te::::: Továbbá, mint írod a személyi hibák aránya 40:10, de nem tudod pontosan. Viszont ha nem tudod, hogyan hivatkozhatsz ilyen adatra?
Írom én kb. 40 fault a Kecskemétnek és kb. 10 a Kis Csatának!!!!!!!!!!! (ez most nem pontos információ ,nem láttam a jegyzőkönyvet, de megközelítőleg pontos) Vagyis bele írtam,hogy nem pontos.
És ezzel nem a kislányokat akartam megsérteni (remélem ezt elhiszed) hanem azt véltem feltételezni,hogy megint a felnőttek bele szólnak a gyerekek játékába. És ha igy nézted az írásomat akkor gondolom azt is láttad,
hogy romafan 2010.06.02. 16:11:39
@egy apuka: Tavaly Sopronban a Kenguru kupa döntőjében a Csata játszott a Darazsakkal. Félidőben 17-4 volt a faultok aránya a Soproni lányok "javára".A helyzet a második félidőben sem javult sokat,ennek ellenére a döntőt a Csata nyerte.

Én meg erre nem kezdtem hőbörögni ,hogy ne már meg egyébként is hanem:::::::: romafannak : ha ez így volt mint írod- és miért kételkednék a szavadban hisz Te ott voltál én nem-akkor ez mélyen elszomorít ,hisz megint a felnőttek akartak játszani a gyerekek helyet…
Vagyis nem a lányok ellen ,hanem a felnőttek ellen emeltem szót. Remélem Te is így értelmezed már , mert én így szerettem volna.
manipulált a sorsolás: nem nem akartam sugallni csak le írtam mit gondolok és mit hallottam másoktól, de figyelmesen olvatad el a blogot (ezt feltételezem ) akkor ez is megütötte a figyelmedet
::::::Csabcsi irta Sorsolás: Évek óta az "irányított" sorsolás a divat, két legesélyesebb külön ágon + a rendezö régió második csapata, valami szebb csoportba.
És mikor elolvastam utána megértettem és EGGYETÉRTETTEM VELE. mert igy már logikus.
És ha tényleg ellenük írtam volna akkor ezt miért irtam le???????
1 Ja Gratulálok a Csipetnek amint irtam vitán felül nyert.
2 A Vasas Csata vitán felül nyert
3ha úgy érzitek,hogy a Szellemes lányok ellen szolt az írásom akkor elnézést kérek mindenkitől de legjobban a Szellemes kislányoktól
4. Nem ellenük irányul és nem is volt a szándékom, hogy szapuljam Őket ,szerintem még nagyobb tettekre lesznek képesek mint a Csipet alakulat. Az meg, hogy fújoztak a felnőttek a lányok dobásai között nagyon primitívnek tartom.
5 nincs olyan profi egyesülete mint a Csatának(mert Ők valóban profin csinálják)
6 Csabcsi: nektek meg szurkolok, ügyesek vagytok. szerintem igen nagy fölénnyel nyeritek meg a kupát
Úgy gondolom,hogy ez nem kevés idézet meggyőz (remélem ),hogy nem a kislányok ellen vagyok.
Viszont szívesen meghallgatnám a véleményed arról,hogy Te milyennek képzelnél egy jól megrendezett Gyerek döntőt. Hátha olvassák mások is és ebből merítenek majd ötleteket. Ha írsz én is szívesen megosztom veled az én elképzeléseimet.
És még 1x (remélem utoljára) NEM a szellemek ellen, hanem a gyermek kosárlabda mellet kardoskodom. Remélem, leírhatom így, hogy baráti üdvözlettel.
Egy apuka.
p.s. tényleg örülnék jobbító rendezésről szóló írásodnak.

a nemzet csótánya 2010.06.03. 19:08:31

Csak a tények kedvéért: a személyi hibák aránya 17:28 (Ez ugye nem 40:10???) Azonban sokkal kiegyenlítettebb a kép, ha azokat a személyi hibákat nézzük, melyeket büntetődobás követett.

Az egész mérkőzés alatt (nem számítva a félidei büntetőket) A Csata Szellemek 26 büntetőből 14-et használt ki, míg a Kecskemét 22-szer próbálkozhatott és mindössze 7 pontot szerzett ezekből!

Csak az utolsó negyedben a Kecskemét 8 büntetőt dobhatott, amiből egyetlen egyet értékesített. A Csata Szellemek ugyancsak 8 büntetőt dobott ebben a szakaszban és ezek közül négyet értékesített.

Ezek ismét csak a szikár tények...

Tehát leszögezhetjük: A Csata Szellemek sorsolása kimondottan NEHÉZ volt, s a bronzmérkőzésen a kecskeméti lányok keze megremegett a büntetőknél.

egy apuka 2010.06.03. 20:06:40

Ezzen tények alapján megkövetlek.
Nem ellenöriztem ,illetve elfogadtam az információt akitöl kaptam, ezért hibáztam, elnézést.
Most beszélhetünk a jobbitó szándékokról is?

a nemzet csótánya 2010.06.03. 20:47:15

Köszönöm, semmi gond.
A jobbításról: egy döntő „hagyományos” velejárója kell hogy legyen a műsorfüzet,az emlékpóló és a bankett észtvevők, közreműködők részére. Ezt egyetlen klub, soha nem „hibázta” el. Ezek alapján viszont a rendezést mindig egy lelkes közösség végzi, melynek tagja pár napon át éjt nappalá téve dolgoznak a rendezvény sikeréért. Ez így működött Kecskeméten, Sopronban, Baján, vagy épp Pasaréten, ahol minden évben, (így idén) is rendeztek Országos Döntőt.
Az MKOSZ által kitalált rendezés olyan, mintha jómagam Nálad szerveznék születésnapi zsúrt a szomszédod gyermekeinek. Valószínűleg nem fogom tudni kezelni a lemezjátszót, nem találom majd a tortavágó kést, a poharakat, majd megkérdeznélek, hogy üdítőt vettél-e?
(Persze azért , még egy hosszú nadrágot kerítenék valahonnan…)
Összefoglalva: meg kell bízni a klubokban, ahol már kialakult azon személyek közössége, akik lelkesen, rutinosan levezényelnek egy ilyen döntőt. Ne vezessük be az „alvállakozók” áncolatát, mert az eleve bukásra van ítélve.
Viszont a klubok teherbíró képessége max. 8 csapatos döntőre terjed ki. Ez ugyanis egyetlen teremben lebonyolítható, amihez egyetlen apparátus (asztalszemélyzet, orvos. stb) szükséges.
Persze lehet egy időben két helyen mondjuk A és B döntőt rendezni, és miért ne kaphatna minden résztvevő egy-egy érmet? Ez valóban csak a rendező (jelenleg ugye, MKOSZ) jó szándékának, hozzáértésének kérdése.
Viszont látott már az MKOSZ kosárlabdázó gyereket? Láttál-e valakit a rendezvényen az MKOSZ apparátusából? Ugye nem?

egy apuka 2010.06.03. 21:04:12

Összintén, le a kalappal elötted. Igen mi is csináltunk 4-ill 6 csapatos kupákat ahol a szülök válvetve dolgoztak, ki kenyeret kent, ki sütit sütött, ki az órát kezelte, valaki szpiker volt söt minden csapat mellé adtunk egy anyukát aki leste minden kivánságukat. és ezt mindeki örömmel és természetesen önkéntesen tette. Jó volt látni a csillog gyerek szemeket amikor bevittük a szünetben 1-1 tálca szendvicset és sütit ill. a birókat és az edzöket meginvitáltuk egy kávéra egy sütire. de a legjobb az volt amikor a tök utolsó csapat MINDEGYIK tagja kapot egy-egy csokit és még kisebb ajándékot, könnyes volt a szemük mert ,hogy Ök még sosem kaptak semmit sehol. És hidd el filléres dolgok ezek mint írtam csak jó szándék kell nem sokkal több. Na ezt hiányoltam itt a gyerek kupán.

a nemzet csótánya 2010.06.03. 21:18:49

@egy apuka: Látod, mennyi közös van a szülőkben, gyerekekben?
Nos zárszóként csak annyit, a szervezést végző embereknek kötődniük kell a gyerekekhez, a sportághoz. Ezért nem szabad, hogy gyerekek ellen(!) szurkoljon bárki is, mert ez szétveri a különböző klubok, közösségek együttműködését, ami nélkül nem lesz kosárlabda (sem). Nos jó éjt, jól elbeszélgettük...

ThinkPink 2010.06.04. 09:41:29

Sziasztok!

Jómagam 2 kenguru és az I.gyerekdöntőn vettem részt mint szülő.
Az első kenguru a Vasas_Csatánál, a második sopronban volt. Csodálatos volt mindkettő,minden a gyerekekről szólt. És valóban az utolsó csapat is kapott kupát,és mind a szülők,mind a gyerekek élményekkel gazdagon távoztak. Az első gyerekkupa Mezőberényben volt, hát azóta sem hevertem ki (na jó ez túlzás azért) az ott tapasztaltakat. Számomra szánalmas volt az egész és ami külön felháborító,hogy nem volt orvos. A rendezés, a díjazás,a terem befogadóképessége,szóval az egész kiábrándító volt. Azt hittem ezt nem lehet fokozni. Ezek szerint lehetett. Nagyon sajnálom,mert ahogy olvastalak bennetek átéltem újra a saját nyűgünket az Iványi házaspárral.Nekem sok más szülővel egyetemben kiábrándulás volt.És ott az volt a legszánalmasabb, hogy a bírók játszották a meccsen a főszerepet és nem a gyerekek.

Csabcsi 2010.06.04. 14:31:25

Megmondom en a frankot, hogy kell ezt szervezni.

1. Olyannak adjak a rendezest ahol van rendes facility es ez nemcsak a palyakra vonatkozik.

2. Korrekt nem alban BUDGET, A szovetseg pedig atutalja ezt elore a rendezonek, akik ezzel elszamolnak.
(Igy lesz keret kiadvanyra, dokira, dijakra, meg emlekbigyokra, nomeg website)

3. Legyen mindig fovednoke a tornanak (nem egy macskajancsi) A szovetsegtol, akinek van tekintelye es behajtja a rendezokon a zset es az elvart szintet, es jelenletevel is rangot ad az esemenynek. Ha kell beszol, hogy takaritsak ki a termet, ha koszos

+1 Birok: Azt ugyis helyi szinten lehet csak megoldani, de nem artana ha nem az aktualis friss termesbol valasztananak, azert megiscsak orszagos donto

Ennyi, a tobbi meg jon magatol.

egy apuka 2010.06.04. 21:39:15

@Csabcsi: Jól beszélsz testvérem uff :)))
még a végén leszünk annyian itt ,hogy alakítunk egy jó kis kupát megmutatva,hogy is kell csinálni az ilyet. Tényleg hmmmmmmmmmmmm?????????????????????????

egy apuka 2010.06.06. 20:44:40

@valaki aki ...: Húúúúú ez kicsit mellbe ütött. Először is kérlek ne használj ilyen szavakat feltehetőleg gyerekek is olvassák igen becses írásodat. Másodszor nem tudom volt-e 3-3 dobó verseny Kecskeméten (mint mondtam nem vagyok kecskeméti) A kislányomat nem kellet ellátni mert nem sérült meg ,de ha meg is sérült volna akkor sincs semmi gond,hisz mint olvashattad –Tényleg olvastad a jókat is ??- igen lelkiismeretes orvosok voltak kint. Úgy gondolom nem lehet izgulásra fogni,hogy nem volt felmosva, nem volt egy pohár víz a biroknak és a asztal személyzetnek, sorolhatnám ,még. Viszont elfogadom ezt a válasz a plakettek cseréjénél, a rosszul kiadott kupáknál,ezt el lehet rontani ha az ember izgul. Egyébként további sok sikert kívánok Neked és további ilyen tartalmas mélyen szántó leveleket, de ha lehet akkor máshová írd. De ha úgy gondolod,hogy tudsz normálisan (ti. nem ilyen szavakat használni) akkor szívesen megvitatom Veled ,hogy mi is történhetett……De azt ugye nem lehet az izgulásra fogni,hogy már egy hete vége a kupának és még mindig nincs fönt a teljes dobó lista???

kosarlabdaszerintem · http://kosarlabda-szerintem.blog.hu 2010.06.06. 20:50:42

"Valaki aki" hozzászólása moderelásra került, a káromkodás minden formája tilos a blogon, mint azt jeleztem a bevezetőben is. A vélemény nyílvánítás szabad, de csak kultúrált formában! Kérek mindenkit ehhez tartsa magát!

egy apuka 2010.06.06. 20:54:03

@kosarlabdaszerintem: Kár. Biztos mások is szíves olvasták volna azeket a igen mélyenszántó magvas gondolatokat.

leghűségesebb 2010.06.15. 18:03:56

Egy gondolat erejéig még visszautalnék a az U12-es döntőre.Csak az én szememet és izlésemet bántják az edzői nyilatkozatok?Ebben a korosztályban ahol minden egyes mondatnak ,gesztusnak súlya van ,valóban példamutató megynyilvánulás az edzők részéről folyamatosan a játékvezetők felelősségét emlegetni?A nyilatkozatok jelentős része tartalmazott ilyen elemeket.Pedagógiai szempontból abszolót helytelen.Más.A Kenguru kupa soproni döntőjéről néhány gondolat.Az illetékeseknek előbb-utóbb lépéseket kellene tenniük annak érdekében,hogy az ezen a tornán tapasztalt döbbenetes színvonal különbséget megszűntessék vagy legalábbis mérsékeljék.Ezt valószínűleg területi átrendezéssel lehetne orvosolni.A Vasas Csata 99-es csapata mintha nem ebből a korosztályból érkezett volna.Különösen bántó volt a házigazdákkal szemben (akik nem mellesleg az ország egyik legeredményesebb egyesülete)jelentkező erőfölény.Szemmel láthatóan remek munka folyik a fővárosban.Ugyanakkor nem lehet nem szó nélkül elmenni egy-két, láthatóan önértékelési zavarokkal küszködő kislány indolens játéka mellett.Ez a szép sport csapatjáték!Edzői esetleg szülői irányból tudatosítani érdemes ezt és akkor talán nem tapasztalhatunk olyan eseteket amikor is pl.egy egyébként valóban gyors kislány előretöréseinél a többiek érezhetően nem is számítanak arra,hogy aktív szereplői lehetnek az akciónak.Ugyanezen kislány védőmunkáját és csapat iránti "alázatát" mi sem jelzi szemléletesebben minthogy(az egyszerű szurkoló vagy szülő szemszögéből) csupán a többiek valóban fegyelmezett védekezése alapján volt azonosítható a rá kiosztott ellenfél személye.Szakszemmel ez nyilván nem ennyire egyszerű de hát az ilyen tornákon többségében szülők foglalnak helyet a lelátókon.Tavaly a szekszárdi csapatban láthattunk hasonlót,ugyanezen játékos az idei U12 döntőt gyakorlatilag észrevéthetetlenül abszolválta.Ezzel együtt le a kalappal a Vasas stábja és az esetlegesen kevésbé "csillogó" játékosai előtt is.Az utánpótlásért felelős szakembereknek pedig fel van adva a lecke,mert nem lesz könnyű megoldani azt a feladatot,hogy ne legyen ekkora különbség a nevelő egyesületek munkája és lehetőségei között.De meg kell oldani mert ez az egész sportág érdeke.

a nemzet csótánya 2010.06.15. 18:30:01

@leghűségesebb: Néhány megjegyzés:
Ebben a korban a passzolni tudó játékosok száma nagyon ritka. Az említett ifú hölgy -már ha ugyanarra gondolunk- viszont az U-12-ben az egyik legponterősebb játékosa volt Csata Szellemek csapatának. A Csatában van néhány játékos, aki olyan született tehetség akik még a kosárlabda alapjaira is meg vannak tanítva, így olyan támadásokat is láthattunk, melyek több korosztállyal feljebb is elismerésre méltóak lennénk.
Én inkább egy másik kérdést vetnétk fel:
hogyan lehetséges az, hogy adott egy jjátékos (Pataki Dóri-Vasas-Csata, aki az U-12-es tornán tagja lesz a torna All-Star csapatnak, majd a döntőben 17 szerzett pontja mellett 10 ponra lefogja az ellenfél (és az egész mezőny) egyik kimagasló tehetségét, Czukor Dalmát, majd ezek után itt nem kerül be a legjobb 10-be a "szakemberek" szerint?

leghűségesebb 2010.06.15. 18:48:24

@a nemzet csótánya: Név szerint nem tudom,de a 14-es számú kislányról tettem említést.A tavalyi szekszárdi kislány Studer Ágnes volt.Sopronban véleményem szerint (bár nem szerettem volna konkretizálni)a 26-os a 9-es és a 8-as kislány végzett átlagon felüli védő és csapatmunkát.A 8-as kislány az elődöntő meccsén pl.14 gólpasszt adott.Czukor Dalma 10 ponton tartása megsüvegelendő de az 5-ös számú soproni talán 15 pontig jutott és Ő volt az említett 14-es számú Csatás kislány embere..Azt hiszem mi egy véleményen vagyunk legfeljebb Te bennfentesebb lehetsz a Csata berkein belül.

ThinkPink 2010.06.16. 09:25:05

@leghűségesebb:
Ehhez csak annyit írnék, hogy szerintem a csatában,elég sok önértékelési problémával küzdő leányzó van az idősebb korosztályban is. Volt szerencsém végignézni a mostani serdülő döntőt és néhány csatás lány ottani ,játék közbeni viselkedése nálam kiverte a biztosítékot.Állítom Iványi,Vajda nem ünnepelteti ennyire magát.4 éve van szerencsém ezeket a lányokat látni az országos döntőkön...., nagyon ügyesek és tehetségesek ehhez nem fér kétség, de másik csapatban is vannak ugyanannyira tehetséges játékosok. Kicsit nagy a hisztéria a gyerekek körül.Túl nagy.Én féltem őket a kiégéstől,féltem a sportot a tehetségek elvesztésétől.Hogyan tudják majd ezek a lányok feldolgozni a kudarcokat nagyobb korban, amikor 9 éves koruk óta csak a győzelemhez szoktak? Mi lesz velük?

ThinkPink 2010.06.16. 09:27:58

@leghűségesebb:
Studer Ági szerintem elfáradt, a serdülőt is végijátszotta és ott megszokta azt,hogy törékeny alkata által,üti vágja a "nagyobbakat" ,a faultot nem fújják be neki,mar csipked. Számomra tiszteletlen,kiábrándító a játéka,mind amellett,hogy elég ügyes.

a nemzet csótánya 2010.06.16. 11:08:59

@ThinkPink: Szerintem felesleges aggódnod. Általában nem a győzelem az, ami miatt abba szokták hagyni a játékot...

ThinkPink 2010.06.16. 14:03:23

@a nemzet csótánya: nem is azt írtam, hogy a győzelem......,olvasd el mégegyszer, tapasztalatból beszélek :-)))

leghűségesebb 2010.06.16. 19:53:57

@ThinkPink: Igazad van,valóban fönnáll a kiégés veszélye,hiszen kicsik még helyén kezelni a dolgokat.Ugyancsak ebbe az irányba hat ebben a korban a túlzott edzés és főleg a versenyeztetés.A csatánál valószínűleg kizárólag az eredmények jelentik az egyetlen szempontot.Ezért semmi sem drága és nyilván ezért kallódnak el oly sokan az ügyeletes gyerek sztárocskák közül.Sok ilyet láttunk már..Megfelelő szülői intelligencia nélkül-ami hat a gyermekre is-fabatkát sem ér a tehetség.Odafigyeléssel ,jól időzített kritikával földön lehet tartani az átlagtól ügyesebb gyerkőcöket.Amikor viszont sem edző sem pedig szülő nem tesz semmit egy pökhendi,arrogáns ,társait s mi több az egész sportágat nem tisztelő kislány megnyilvánulásai ellen,akkor borítékolható - korábban említett óhatatlanul érkező kudarcélmények hatására- az elkallódás.Studer Ági valóban fásultnak tűnt,bár szerintem nála már fellelhető a megtorpanás egy-két jele.Viszont továbbra is állítom,hogy az általam említett csatás kislány "játéka" vérlázító volt.Személyes véleményem ugyan de pályafutásom alapján megalapozottnak tartom,hogy szinte kivétel nélkül a gyermekkorban kevésbé csillogó de szorgalmas és kitartó gyerekekből lesznek élsportolók.

a nemzet csótánya 2010.06.16. 22:18:38

@leghűségesebb: Ne haragudj, de inkább a véleményed tűnik kicsit vérlázítónak. Felülsz a lelátóra és 11 éves gyerekekről hirdetsz véleményt.
A Csatáról: vajon azért győztek, mert akcerelált lányokkal versenyeztek?
Vagy mert játékosaik birtokában voltak olyan technikai tudásnak, melyről másutt csak álmodoznak?
A jelenlegi NBI/A-s átigazolási szezonba nem a vasas-csata játékosai a legkelendőbbek?
Elkallódott-e Czank Tímea (Sopronba igazol), aki ötször nyert aCsata színeiben országos döntőt? Elkallódott vajon Laklóth Anna (Szegedben fog játszani), aki szintén ötször nyert országos döntőt? Elkallódott-e Fritz Judit (reggio Olaszország), aki hatszor volt bajnokcsapat tagja? Nem Semsei Barbarát(otszor nyert up. bajnokságot) igazolta a Győr?
Bizonyára lesz sok olyan játékos, akinek nem a kosárlabda jelenti majd a boldogságot, az érvényesülést. De nehogy már ráragaszd az irigység által vezéreld bélyegedet egy 11 éves kislányra, aki amúgy mellesleg a döntő gólkirálynője lett! Elég, ha gratulálsz neki!!

ThinkPink 2010.06.17. 09:50:32

@leghűségesebb: Teljesen egyetértek,nagyon földön kell tartani ebben a korban a gyerekeket.Ha nem később megbosszulja magát.

ThinkPink 2010.06.17. 10:09:42

@a nemzet csótánya:
Szerintem "leghűségesebb" írása nem vérlázító,és nem hinném, hogy az írigység vezérli. Te valószínű csatás vagy,esetleg a Te kislányodról,vagy hozzátartozódról van szó,ezért érzékenyebben érint a téma. Mi csatán kívüliek,volt élsportolók,edzők egy kicsit másképp látjuk a helyzetet mint egy szülő. Ez nem is baj és így van jól. De szerintem a szülő akkor tesz jót a gyerekével, ha nem a saját egója érdekli(gondolom a saját érzéseidből kiindulva bélyegezted meg "leghűségesebbet" az irigy jelzővel), hanem a gyerek nem csak fizikai,hanem lelki fejlődése is.És ezt az edzők általában nem tudják fejleszteni,itt a nagy szükség a szülőre.A szűlő felelőssége ebben együttműködni,és el kell vonatkoztatni a címektől. Aki ma gólkirálynő,lehet 4 év múlva csak csere a padon.Vannak akik gyorsan,vannak akik lassabban fejlődnek. És ha csere lesz,tudnia kell kezelni-és itt nagy a felelősség a szülő nyakán,mert azt kudarcként fogja megélni,mind a szülő,mind a gyerek.
És mielőtt bemérgesednél,hidd el nem az irigység beszél belőlem, az én gyerekem nagyon sikeres ebben a sportban,de 1 évig helyzetgyakorlatokat végeztünk otthon, hogy megtanulja az érzelmeit kontrolállni játék közben,hogy ne borítsa el a hülyeség az agyát,hogy ne sértődjön meg ha valaki levédekezi ,vagy ha az edző lecseszi ne fakadjon sírva.Nehéz volt, de megérte-mert ez nem jön magától,egy gyereket erre meg kell tanítani. Ma Te vagy-voltál a legjobb,de holnap jön-jöhet más.Én ugyan nem láttam a mostani kengurut és nem tudom kiről van szó, de évről-évre látom a csatás lányokat játszani. Talán 1-2 embert tudnék mondani közülük (és nem fogok neveket írni)akin érződik a kellő alázat a játék iránt.Na belőlük lesz kosaras nagyobb korukban is.

figyelem 2010.06.17. 11:02:08

@leghűségesebb:
A 14 kislány nem az 5-öst fogta( talán a meccs első pár percében igen), hanem a 15-öst, majd a mérkőzés végén 4-est!
A nem passzolásról meg annyit: ki az aki szólna egy játékosnak, hogy figyu ne dobj kosarat! Nyilván,ha kihagyta volna, szólt volna az edző,hogy passzoljon(amit létszámfölényes helyzeteknél meg is tett), de szerintem a dobott pontokat nem kell megmagyarázni....

leghűségesebb 2010.06.17. 19:47:33

Sajnálom,hogy az érzelmeid alapján mondasz véleményt.Nyilvánvalónak tűnik,hogy közeli hozzátartozója vagy a szóban forgó hölgynek,így elég nehéz tárgyilagosan értékelni.Ne félj a kritikától mert nem minden esetben bántó.Inkább ha van ráhatásod szólj neki,hogy idejében szálljon le földre mert ez az út nem vezet sehova.Ezzel a mentalitással már a serdülőben sem lehet eredményesen szerepelni.Ráadásul hogy szakmázzak is egy keveset,játéka egysíkú és kiismerthető.Pedig a képességei megvannak ez ennyiből is megállapítható.Viszont az én csapatom ellen garantáltan nem dobálna huszon-harminc pontokat,mert nálunk is vannak gyors induló sebességű játékosok akik ráadásul nem szégyellnek védekezni ha a helyzet azt kívánja..A dobott pontokról meg annyit,hogy egy játékos értékelésénél(legalábbis a szakmán belül)ugyanakkora súllyal esik latba a gólpasszok,lepattanók száma, és a semlegesítendő ellenfél bizonyos pontszámon tartása is.Biztosan hallottál már pl. a tripla dupla statisztikáról..Ezekben a mutatókban is olyan kimagaslóan teljesít a leányzó?

Bka 2010.06.17. 23:29:13

@leghűségesebb: Minden gyerek más és más. Életkori és egyéni sajátosságaik eltérő ütemben fejlődnek. Ezért nem lehet összehasónlítani őket még a saját korosztályukkal sem. Ez a kislány (akit szerintem igen igazságtalanúl szapulsz) 11 éves és kb. 2 éve kosarazik.Nem hiszem, hogy pökkhendi és arogáns lenne, csupán csak nyerni ment Sopronba mint a csapattársai és a többi csapat.(Ebben az életkorban pedig szeretnek kicsit nagyzolni. De ez természetes és nem csak erre a kislányra jellemző.) Ez most a Csatának elképesztő fölénnyel sikerült. Azt sem értem mi bántó van abban ha a házigazdák alul maradtak a lányoktól. Most jobbak voltak a Csatás lányok.
A csatás kislány pedig védekezett, szedett lepattanót passzolt sőt gólpasszt is adott. Passzolhatott volna többet is. Az én olvasatomból az tűnik ki, hogy neked igen ellenszenves ez a kislány (szíved-jóga), de nyilvánosság előtt igy szapúlni nem felnőtt emberhez méltó. Ez a VÉRLÁZÍTÓ!!!

Bka 2010.06.18. 00:21:08

@ThinkPink: Igazad van "leghűségesebb"-et nem az írígység, hanem a rosszindúlat vezérli. Az egész mérkőzésből csak a hibákat akarja látni. /11 éves lányokról beszélünk!/ Én ott voltam a serdülő, a gyerek és a kengurú mérközéseken is.
Szerinted önértékelési próblémákkal küzdenek a lányok. Szerintem a döntőben akkora a nyomás és a nyerni akarás /mert mi másért mennének a lányok/, hogy a viselkedésük ezzel magyrázható./Ez még a felnőtteknél is igy van./ Az pedig hogy ünnepeltetik magukat természetes. Egész évben keményen dolgoztak azért, hogy BAJNOKOK legyenek. Azok is lettek!!!
Abban is igazad van, hogy más csapatokban is vannak ugyanannyira tehetséges játékosok, de mégsem ők nyerték meg a Bajnokságot. Ja és ne féldsd őket már kicsikként megtanultak veszteni. De ugye nem baj ha nyerni akarnak? Hajrá Csata!!!

a nemzet csótánya 2010.06.18. 07:52:35

@leghűségesebb:
"Viszont az én csapatom ellen garantáltan nem dobálna huszon-harminc pontokat,mert nálunk is vannak gyors induló sebességű játékosok akik ráadásul nem szégyellnek védekezni ha a helyzet azt kívánja.."
1. Tehát a Te csapatod nem volt ott.
2. Számodra le sem kell játszani a meccset, úgyis tudod az eredményt
3. Szerinted úgy nyerte a Csata minden meccsét min 70 ponttal, hogy nem védekezett.

Még mindig nem írtad: gratulálok...

ThinkPink 2010.06.18. 08:37:27

@Bka:

:-))))

Hajrá Csata!, Hajrá Lányok!

Ok,rendben megértettem. Mint szülő teljesen megértelek,tudom milyen büszkeség a gyerekemet ott látni az All Star-ok között,mikor átveszi a gólkirálynő kupát.Tudom milyen melldagasztó érzés mikor bemondják a nevét,milyen boldog,szinte eufórikus pillanat.

De mint nem szülő,sajnos én másképp látom a dolgokat. Nem minden fekete vagy fehér.Én senkit nem akarok meggyőzni a saját igazamról,tapasztalataimról. Én a saját gyerekemért vagyok a felelős, és belőle kell egy egészséges önbizalmú felnőttet nevelnem.

Szóval hajrá Csata, hajrá kosárlabda.

Csabcsi 2010.06.18. 15:51:31

En egy Vasas apuka vagyok mind az U11 es U12-ben erdekeltek voltunk
Jo lenne ha mindenki identifikalna magat, talan konnyebb lenne megerteni ki-mit-miert mond

Naszoval,

1. Tenyleg aggaszto volt a kulonbseg a Kenguru donton, ez nem jo...
Mi szerencsesek vagyunk, hogy 11 evesen a serduloben is jatszhatunk, van egy ket zako, de mar rancigaljuk a serdulok bajuszat.
Ez viszont visszakoszont az U12/U11-en, kemenyen vedekeztunk es nemcsak labbbal voltunk gyorsabbak, hanem fejben is.

2. A szabalyok (egyenlore) kenyszeritik az egy-egy elleni jatekot, ezt el kell fogadni.
Most egy kicsit megvedem a 14-es kislanyt, (voltak/vannak zugolodasok a Vasas taboron belul) Sopronban en mar lattam bizatato jeleket.
Bar a passz nehezebben megy neki, de gyors, labdabizdos, harcos es sok lepattanot is szedett.
Ennek ellenere ahogy tavolodunk a kengurotol a serdulo fele a csapatjatek egyre hangsulyosabb lesz.
Egyre tobb test-test elleni utkozest neznek el, szoval be kell allni a sorba (neki is) kulonben felorlik/felorlodik.

3. En lattam tobb jo teljesitmenyt is a Vasasban. Sot egy ket kislany szarnyakat is kapott.
Mindemellett vannak meg tartalekok, sokan alszanak meg teli almot es egyszer felebrednek.
Szoval a Vasas nem egyenlo csak a 14-es kislannyal.

4. "leghusegesebb" Azt meg hogy ki mikor mennyit dobna, az nagyon hipotetikus...
Ki vagytok "hivva" egy baratsagos meccsre, bar nemtom kik vagytok.

5. En folyamatosan konzultalok az en lanyommal (16-os).
Van letolas es dicseret, megfelelo balance-szal. Volt hogy elszallt egy kicsit, en azonnal leptem.
Ezt tanacsolom mindenkinek...

6. Jo volt ez a soproni donto, KOSZONJUK SOPRON, le a kalappal.

Egy vasasos apuka.

egy apuka 2010.06.18. 16:34:32

Hello rég nem írtam és látom forrnak az indulatok. Ez igazi magyar szokás. én is mondanám a véleményem,de kijelentem csak ugatom a kosárlabdát és csak a gyerekekét nézem. Nos először is tényleg nyomasztó volt a szellemek fölénye . És ez senkinek se jó. nem tudnak a szellemek se egy jó kis szoros meccset játszani a korosztályukban,mert mintha a holdról jöttek volna annyival jobbak . Pedig ahhoz,hogy egy valóban ütőképes MAGYAR csapat legyen ahhoz kellenek az éles meccsek. mert ha tényleg ilyen jók (szerintem igen) akkor nincs is gondunk 8-10 év múlva és olyan válogatottunk lesz hogy remegjen Európa. De (sejtem) nem így lesz valahogy az a igen szépen fölfelé repülő rajtot vet pályaív megtörik –hogy hol én nem tudom- és egy idő után nem lesz ilyen különbség (sajnos). Mert ha ilyenek lennének 8-10 év múlva, akkor tényleg lenne egy Európa verő csapatunk.
Vissza az eredeti topikhoz::::: Inkább azt kéne megnézni, hogy miért volt ilyen jó a soproni döntő (még a szövetség honlapján is ki van írva) és tanulni kéne belőle. Megjegyezném, MÉG MINDIG NINCS SEMMI információ U12 rendezésről ki írva a szövetségnél , pedig már eltelt vagy 3 héti is .Szerintem nem is lesz. Úgy látszik érzik ott is ,hogy nem stimmelt valami. Mint látjátok engem is „megtalált” valaki igen szépen bemutatkozott írásával de sajnos ki lett moderálva. Na azóta eldöntöttem,hogy mi is rendezünk egy kis kupát és megmutatjuk milyennek is kell lenni egy normális gyerek döntőnek.

szegedi anyuka 2010.06.18. 17:18:36

Sziasztok! Végiolvastam az egészet. Jómagam nemigen értek a kosárlabdához, a lányom 4. éve kosarazik,tanulgatom.10 éves volt mikor az első kengurun voltunk a vasas csatánál tátott szájjal bámultuk a csatás lányok játékát.(Tóth Timiés térsai) Azóta megszoktuk ha velük kerülünk szembe az biza 30-40 pont különbség.A lányom minden évben elmondja,hogy milyen jó lenne egy olyan csapatban játszani mint a csata.Ahol van kb 12 egyforma képességű leány és vannak akik kimagaslóan ügyesek.Nekem semmi bajom nincs velük, egy biztos kicsit nagy a felhajtás körülöttük, de vajon melyik szülő nem ünnepelné a gyerekét. Sajnos idén a szeged nem került be a döntőbe, a pécsi csajszikkal játszottak a bejutásért:-)
Én a legnagyobb erejét a csatának abban látom, hogy van gyerekanyag akikből lehet válogatni.Ugyanúgy mint kecskeméten. Sajnos szegeden jár 13 lány edzésre és ebből kell kiválasztani 12 embert-nevetséges. Van 5 lány aki tud kosárlabdázni a többi néha azt sem tudja ki kivel van.Ennek ellenére a 12-ig eljutottak,úgy hogy az utolsó meccsekre 9-en maradtak, a többiek abbahagyták.Tudom ez nem panasznap, de azt képzeljétek el, hogy a következő szezon kadett csapatába van egy 95-ös és három 96-os lány van.Szerintetek??. Az én lányom 97-es de jövőre játszania kell a kadettba-kb a 49.helyért akár játszhatnak is. Azt hiszem ezt egy csatás szülő soha nem fogja átélni,hogy mennyire nehéz így motiválni a lányokat.És mindez a SZEVIÉP utánpótlása.Egyszerűen nincs gyerekanyag.Talán most a 99-eseknél látható egy kis létszámjavulás,bár maradna.Nagyon jó lehet úgy szurkolni a lelátón,hogy nyer a csapat.Sajnos nekünk ritkán van részünk ebben. Bár az én lányom nagyon ügyesnek számít a korosztályában, de nem tudom meddig tudjuk motiválni.

a nemzet csótánya 2010.06.18. 18:25:19

@szegedi anyuka: Köszönjük hozzászólásodat, mert inkább itt van a lényeg. Az, hogy a Csatában pár éve elkezdődött egy építkezés -előkészítő tanfolyamok indítása, lelkes fiatal edzők képzése, versenyeztetés a saját szervezésű nyuszi kupán- az elsődleges oka a korosztályok jó szereplésének. Mert ne feledjétek, serdülőtől lefelé, minden korosztályban hasonló nagy fölénnyel nyert a Vasas-Cásata.
Nos ezt a "hálózatot" könnyedén létre lehetne hozni Szegeden, Győrben, vagy bármely nagyobb városban. Csak akarni kell!!!
Ne feledkezzetek el Sopronról sem! Ők évek óta "másodikak" ugyan, de ők működtetik azt rendszert, ami ezt az eredményt hozza. Kb. 50000 lakosú város, úgyhogy le a kalappal előttük. Azt csak a korábbi vitához tenném hozzá, hogyha nem lenne a Csata, folyamatosan a Sopron lenne a győztes. Akkor is polemizálnának egyesek a győztesek kiégéséről?
Szóval dolgozni kell, ennyi az egész. És a győztes -ha egészséges a lelke- bizony ünnepelni fog. Mert megérdemli.
S hogy pl. Szegeden, vagy mondjuk Zalaegerszegen ne lehetne ezt létrehozni?
De első a munka...

egy apuka 2010.06.18. 18:45:52

@a nemzet csótánya:

Egyett értek veled kell 3-4 igen lelkes edzö és persze szülö is és 3-4 év mulva meg lehet soxorozni a gyermek létszámot. valoban könnyebb 200bol 12 kivenni mint 14böl 12-öt. utánpotlás utánpotlás erre nem kénne sajnálni a pénzt és energiát. a szegedi példa meglep nagyon sajnálom Öket pedig Ök is egy jó kis utánpotlás mühely lehetne hisz asszem él ott is vagy 45 ezer ember.

Szegedi anyuka ne adjátok fel!!!! ha kell 1-2 tip szívesen adok (csak saját példa 3 éve 0-rol indultunk) és most ot voltunk a döntön.

leghűségesebb 2010.06.18. 18:59:20

Egy csatás apuka szerint voltak-vannak zúgolódások a Vasas táboron belül ezzel a kapcsolatban.Akkor valóban rosszul láttam a dolgot?Nem szapultam a kislányt,nyilván aranyos,kedves gyermek.Többször említettem,hogy kétségkívül ügyes.De a hozzáállása számomra antipatikus volt az említett meccseken.Számomra bántóan kilógott a csapatból mert az láttam,hogy a többiek "melóznak" helyette ,ő pedig learatja a babérokat.Ez mondjuk előfordul nagyobb korban is ,csak itt nem látszott ,hogy ő ennek tudatában lenne.Ennek tudatosítása pedig vagy az edző vagy a szülő dolga lenne.S mivel 4-5 meccsen ugyanazt tapasztaltam nála vettem magamnak a bátorságot és figyelemfelhívó jelleggel megemlítettem.De most már indokolatlanul sokat foglalkoztunk a témával.Meglátjuk,hogy találkozunk-e vele mondjuk a kadett döntőkön is.Ha a szülei olvassák ezeket a sorokat,higgyék el nekem,hogy nem rossz szándékkal írtam amit írtam.

szegedi anyuka 2010.06.18. 21:46:10

@egy apuka:
Nagyon jó lenne az az 1-2 tipp :-))),nagyon ráférne szegedre az utánpótlás.
Szerencsére egy nagyon jó szülői gárda van,ettől az évtől már az 1 %-ot tudtuk fogadni, de ez kevés. Gyerek kell és edző.

egy apuka 2010.06.18. 22:57:06

@szegedi anyuka: küld emailt és válaszolok rá
süti beállítások módosítása